Daca va aduceti aminte, una dintre primele lectii de istorie din scoala generala ne-a invatat cum un pas considerabil in evolutia abilitatilor organizatorice ale omului a fost imbunatatirea conditiilor comunitatii prin diviziunea muncii. De atunci, activitatile oamenilor s-au divizat pina la cel mai mic amanunt. Medici au ajuns sa specializeze in afectiuni specifice lobului urechii, comercianti deschid magazine ce vind numai clante de usi, profesori de facultate stiu sa predea numai matematica Booleana, consultanti in taxe se pricep sa dea sfaturi numai in TVA aplicat in industria farmaceutica samd. Fiecare cu bucatica lui. Fie aleasa din copilarie, fie ca asa s-a nimerit, fie ca asa a vrut mama, fie ca pur si simplu nu-ti place sa muncesti dar totusi ai nevoie de un venit.
Ultima categorie de lucratori ma aduce la subiectul pe care doresc sa-l debat azi si care imi sta in gind de oaresce vreme. Ce te faci atunci cind chiar nu ai chef sa muncesti, dar ai totusi nevoie de un venit. Ei bine, dupa 14 ani gloriosi in cimpul muncii, unde am indeplinit functii ce mi-au cerut un contact continuu cu administratiile financiare din trei tari diferite, am gasit raspunsul: te angajezi la stat.
Administratiile financiare ofera un univers fascinant, un fel de gradina zoologica cu birouri in loc de custi sau tarcuri, ocupate de creaturi pestrit imbracate ce actioneaza pur instinctual mai degraba decit inteligent si pe care iti vine instantaneu sa-i arati cu degetul. Este un mediu in care stresul profesional este inexitent, unde conceptul de ore suplimentare da fiori, unde promovarea inseamna aceeasi functie dar cu un salariu marit cu 5%, bazata nu pe performanta ci pe vechimea in munca. Este un microsistem in care singurele elemente doveditoare ale trecerii timpului sunt formarea ridurilor pe fetele lucratorilor si cresterea stratului adipos din jurul mijlocului.
Daca un astfel de mediu va suna atragator avind in vedere efortul pe care doriti sa-l puneti in viata, comparativ cu venitul de care aveti nevoie si siguranta locului de munca, am listat mai jos citeva sfaturi pentru a primi si mentine o functie intr-un astfel de bioru.
In primul rind pentru a ocupa un astfel de post, sa nu fiti sub nici o iluzie, va trebui sa treceti de un interviu. Acest interviu va avea probe eliminatorii dupa cum urmeaza:
Proba scris si citit: aplicantii sunt rugati sa copieze o fraza si sa citeasca ce au scris.
Proba psihologica: aplicantii sunt invitati sa se uite in gol, fix, fara sa clipeasca. Cine arata cea mai goala privire si fata inexpresiva, poate trece la proba urmatoare.
Proba fizica: aplicantii sunt invitati sa se aseze in scaunul in care isi vor petrece restul zilelor, pentru a verifica daca partea lor dorsala se potriveste la perfectie in curba lasata de ultimul angajat (proaspat pensionat, rapus de boala sau lovit de un autobuz).
Proba de stabilire a ambitiilor: aplicantii sunt invitati sa bifeze in ce ordine doresc sa ajunga la nivelul “avansat”: Tetris, Solitaire sau Suduku.
Odata ce veti avea success in procesul de recrutare, incepeti sa mergeti la birou regulat intre orele specificate. Dupa o perioada de minim 6 luni de zile, timp in care statutul de nou venit este complet pierdut, pentru a eficientiza restul experientei in cadrul administratiei, puteti sa:
1. Nu mai mergeti la servici.. si nu le spuneti. De obicei aceste servicii functioneaza pe principiul “daca nu creeaza probleme, atunci e un anagajat model”. In felul acesta, puteti obtine un venit regulat timp de in medie 3 ani de zile in felul urmator: un an le ia colegilor sa sesizeze disparitia Dvs., inca un an ia pina ce raportul asupra absentei Dvs. este intocmit, transmis superiorilor, aprobat, transmis si mai sus, aprobat, si tot asa pina la autoritatea suprema care oricum nu prea trece prin birou foarte des si inca un an petrecut cu consultarea departamentului legal, pregatirea concedierii si aducerea deciziei la cunostinta Dvs.
2. In cazul in care totusi vreti sa mentineti acest servici dar doriti sa suplimentati venitul, incercati sa gasitit o slujba in cladirea imediat invecinata. La prima ora a diminetii veniti la biroul de la administratie puneti jacheta pe spatarul scaunului, dati drumul la PC si consumati o ceasca de cafea. Dupa care plecati in liniste spre celalat servici. Dupa-amiaza, veniti inapoi la administratie, luati jacheta si parasiti zgomotos biroul.
3. In cazul extraordinar in care optiunile 1 si 2 nu sunt posibile si trebuie sa fiti musai prezenti la birou intre orele specificate, incercati sa nu va uitati pe geam dinineata pentru ca nu veti mai avea ce face dupa-amiaza.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu